Frågor och svar

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vårt företag, våra produkter och våra tjänster.

Vi har samlat den här informationen för att göra det enklare för dig att få den hjälp du behöver och vi hoppas du ska hitta de svar du söker. Skulle du inte få det, tveka inte att kontakta oss genom e-postformuläret eller via telefon så hjälper vi dig gärna vidare!

Bli kund

Hur blir jag kund hos BE Group?

BE Group erbjuder tyvärr inte försäljning till privatpersoner. Om du som företag vill bli kund hos oss kan du ansöka om det här. Efter att ansökan är inskickad kommer vi att kontakta dig. Vid ansökan tas alltid en kreditupplysning på företaget.

Hur gör jag för att kunna handla online hos BE Group?

Du kan som företagskund hos oss få tillgång till den nya versionen av BE Online genom att anmäla dig här. 

Om du inte är kund hos oss men önskar bli det kan du ansöka om det här "Jag vill bli kund".  

Kan jag som privatperson handla hos BE Group?

BE Group erbjuder tyvärr inte försäljning till privatpersoner. Vid behov av mindre kvantiteter eller vid enstaka behov hänvisar vi dig till vårt nätverk av återförsäljare.

Frågor om ditt konto

Hur loggar jag in på BE Online?

Du kan logga in på BE Online via länken här.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?

Om du har glömt ditt lösenord kan du få nya inloggningsuppgifter genom att gå till sidan "Logga in" och därefter klicka på länken "Begär nytt lösenord" och följ sedan instruktionerna där. 

Länk till sidan "Logga in". 

Kan flera personer ha tillgång till samma konto?

Ja, flera personer kan ha tillgång till samma företagskonto på BE Online. 

Är det möjligt för mig att lägga till specifika önskemål till min order eller till en specifik orderrad?

Ja, du kan ange specifika önskemål i ordermeddelandet. 

Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?

När du är inloggad kan du se dina företagsspecifika priser efter att du har angett önskad kvantitet på produkten. Observera att kostnad för emballage och frakt tillkommer.

Är det möjligt för mig att ändra eller lägga till något i en befintlig order i efterhand?

Om du har mottagit en orderbekräftelse kan du inte själv göra några ändringar. Vänligen kontakta oss via e-postformuläret eller telefon så hjälper vi dig. Om du har ett konto på BE Online kan du klicka på ditt namn och sedan välja "Kontakta kundsupport" för att skicka din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Hur får jag materialcertifikat för mina order?

Du kan ange om du önskar ett certifikat på varje rad i din order. 

Hur avbeställer jag en bekräftad order?

Avbeställningar kan bara göras enligt gällande försäljningsvillkor. Vänligen kontakta oss via e-postformuläret eller telefon så hjälper vi dig. Om du har ett konto på BE Online kan du klicka på ditt namn och sedan välja "Kontakta kundsupport" för att skicka din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Vad har ni för integritetspolicy?

Du kan läsa om vår integritetspolicy här

Vilka dokument finns tillgängliga i BE Online?

Under orderstatus kan du söka och hämta orderbekräftelse, följesedel, faktura och certifikat.

Produktfrågor

Vilka produkter erbjuder ni?

Vårt sortiment består av stål, rör, armering, specialstål, rostfritt och aluminium. 

BE Group erbjuder även produktionsservice med resurser inom bland annat kapning, borrning, skärning, klippning, spaltning samt blästring och målning.

Jag har frågor angående en produkt, vem kontaktar jag?

Vid produktfrågor ber vi dig kontakta ett av våra försäljningskontor. Se listan här

Vilka standarder och certifieringar uppfyller era produkter?

Standarder och certifieringar finns på varje specifik produktsida under "specifikation". 

Kan ni erbjuda specialanpassade lösningar utifrån mina behov?

Ja, vårt erbjudande inom produktionsservice omfattar kapning, sågning blästring, målning, borrning, gradning, gängning, klippning och spaltning. Du kan läsa mer om det här

Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?

Vänligen kontakta oss via e-postformuläret eller telefon så hjälper vi dig. Om du har ett konto på BE Online kan du klicka på ditt namn och sedan välja "Kontakta kundsupport" för att skicka din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Hur hanteras eventuella returer eller skadade produkter?

Kontakta din säljare på BE Group om godset är skadat vid leverans och att ett eventuellt reklamationsärende ska initieras. Observera att returer endast mottages efter särskild överenskommelse. Returavdrag 25%, minimum 2200kr. Produkter som är beroende av dokumenterat chargenummer tas inte i retur om dessa uppgifter saknas. 

Leveransfrågor

Jag har frågor angående min leverans, vem kontaktar jag?

Under Mina sidor/Mina order kan du som kund följa status på leveransen. Behöver du mer information kontaktar du din säljare på BE Group. 

Vad är leveranstiden på produkterna jag har beställt?

Leveranstiden framgår av orderbekräftelsen. Behöver du mer information kontaktar du din säljare på BE Group. 

Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?

Kontakta din säljare på BE Group för mer information om detta. Observerat att returer endast mottages efter särskild överenskommelse. Returavdrag 25%, minimum 2200kr. Produkter som är beroende av dokumenterat chargenummer tas inte i retur om dessa uppgifter saknas. 

Finns det möjlighet till expressfrakt?

Vid speciella behov behöver du kontakta din säljare på BE Group för att se vilka eventuella möjligheter som finns, exempelvis när det gäller snabba leveranser. 

Kan ni skicka spårningsnummer för leveransen?

Under Mina sidor/Mina order kan du som kund följa status på leveransen av din order. Du kan söka på ordernummer, orderstatus och datum. Behöver du mer information kontaktar du din säljare på BE. BE Group håller därutöver på att implementera en mer förfinad lösning för att spåra pågående leveranser. 

Jag har inte fått min order, vad gör jag?

Har du inte fått din leverans som planerat så kontakta din säljare på BE Group för klargörande och mer information. 

Ekonomi- och fakturafrågor

Jag har frågor angående en faktura, vem kontaktar jag?

Vid fakturafrågor kontaktar du din säljare på BE Group.  

Vart kan jag se min senaste faktura?

I inloggat läge kan du se dina fakturor under "Mina sidor". 

leverantörsfrågor

Jag är leverantör och har en fråga om min betalning, vem kontaktar jag?

Leverantörer med frågor angående betalningar kan kontakta e-post: ap@begroup.se

Vart ska jag som leverantör skicka mina fakturor?

Fakturor till BE Group Sverige skickas till: invoice@begroup.se

Jag önskar bli en leverantör, hur gör jag?

Oavsett om du är en direkt- eller indirekt-materials leverantör ber vi dig att fylla i formuläret här om du önskar bli en leverantör.